مردان نیرو کار مجیدیه ۳

بجای نفرین به تاریکی یک شمع روشن کن

مردان نیرو کار مجیدیه ۳

بجای نفرین به تاریکی یک شمع روشن کن

کلیدهای تربیت و رفتار پسرها (قسمت اول)

تصمیم دارم در سایت نوشته هایی از مطالب مفید روانشناسی کودک و نوجوان را بیآورم. به امید آنکه در تربیت مردانمان موفق باشیم.


کتاب زیر یکی از بهترین کتابهایی است که خوانده ام. این کتاب به زبانی ساده و خودمانی با ارائه راهکارهایی مشکلات شما را در تربیت حل می کند که به همه والدین سفارش می کنم. به نظر من پسرها اگه می خوان برای پدر مادرشون کادوی تولد یا روز پدر و مادری بخرن این بهترین هدیه میتونه باشه.


در این کتاب می خوانید:

نویسنده: استیو بیدالف


مترجم: اکرم قیطاسی


نشر: صابرین

سه مرحله ی رشد پسرها:

1- تولد تا شش سالگی

2- شش تا چهارده سالگی

                                     ادامه مطلب در پیوست...

3- چهارده تا بزرگسالی

--------------------------------------------

× در محله ی دوم یعنس شش تا چهارده سالگی او براساس کنشهای درونی خود کمکم می خواهد یاد بگیرد که مرد باشد و از نظر علائق و فعالیت ها هرچه بیشتر شبیه پدرش می شود. گرچه مادرش در این مرحله بسیار سهیم است و دنیای اطراف نیز برایش اهمیت پیدا می کند ولی هدف این مرحله ایجاد مهارت و شایستگی در کنار حس مهربانی و شادابی و تبدیل او به فردی متعادل است. در این حالت او از اینکه یک پسر است حس خوبی دارد و احساس امنیت می کند.


× مشخص است که در این دوره پدرها نباید تمان مدت مشغول به کار یا از نظر عاطفی یا فیزیکی از خانواده دور باشند. اگر چنین کنند به طور یقین پسرانشان آسیب می بینند.(چنانچه بیشتر پدران قرن اخیر چنین کرده اند)


× پسرها صرفا برای آنکه علاقه پدرشان را به خود جلب کنند حتی ممکن است دزدی کنند رختخواب خود را خیس کنند در مدرسه رفتار خشونت باری داشته باشند و به مشکلات رفتاری مختلفی دچار شوند.


×اگر پدری حس می کند که فرزندش بیشتر مجذوب دنیای مادرش شده است باید مشارکت ود را بیشتر کند نه آنکه مادر را سرزنش نماید! شاید او پدری سخت گیر است و توقعات بیش از حدی دارد و پسرش از او می ترسد.


ادامه دارد...

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید ه ف 1389/08/27 ساعت 11:47

سلام آقا مجید خسته نباشی
من این کتاب رو در گذشته خوندم کتاب جالبی هست به همه پیشنهاد میکنم این رو بخونن

سلام جانم.
آره خیلی خوب انشالله اونایی که نخوندن هم بخونن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد